Tyto obchodní podmínky (dále jen "podmínky") platí pro nákup v internetovém obchodě www.fidesbruntal.cz, společnost společnosti Fides Bruntál, spol. s r.o. IČ 29389402 se sídlem tř.Práce 1964/3, 792 01 Bruntál, Česká republika(dále jen "prodávající). Kupujícím je pro účely těchto podmínek každý, kdo zašle prodávajícímu objednávku ke koupi zboží z nabídky prodávajícího.
Objednání zboží
Objednávat zboží je možné telefonicky, emailem, prostřednictvím e-shopu na stránkách www.fidesbruntal.cz , či osobně ve firemní prodejně.
Odesláním objednávky zboží kupující potvrzuje závaznost své objednávky, souhlas s obchodními podmínkami a souhlas se zpracováním osobních údajů.
Při zadávání objednávky je nezbytné zadání telefonického kontaktu, které je klíčové k bezproblémovému dodání zboží. Pokud telefonický kontakt neuvedete, objednávka nemusí být vyřízena.
Dodání zboží
Zboží je dle dostupnosti a provozních možností prodejce dodáváno zpravidla do 3-5 pracovních dnů. V případě zakázkové výroby může být doba dodání delší dle aktuální vytíženosti výrobní kapacity. U všech výrobků jak vlastní výroby, tak od našich dodavatelů může dojít k výpadku a vlivem toho k nedodržení deklarované dodací lhůty. V případě delší nedostupnosti zboží, či delší dodací lhůtě bude kupující informován a má právo stornovat objednávku telefonicky nebo e-mailem bez jakých koli sankcí.
Zboží je možné zaslat na adresu v rámci České republiky prostřednictvím dopravců PPL, či osobně vyzvednout na prodejně Fides Bruntál, spol. s r.o. na adrese tř.Práce 1964/3, 792 01 Bruntál. Společnost rovněž nabízí možnost vlastního rozvozu určeného firmám v rámci stanovených rozvozových tras na základě individuální domluvy. Tato služba je poskytována při objednávkách od minimální hodnoty 3.000,- Kč bez DPH. Doprava zboží mimo ČR závisí na individuální domluvě.
Storno objednávky
Kupující může objednávku nebo její část lze stornovat osobně, telefonicky, či e-mailem, pokud je objednávka přijatá a zboží nebylo expedováno. Pokud byla v souvislosti se stornovanou objednávkou provedena úhrada, bude v příslušné výši bez zbytečného odkladu vrácena kupujícímu na jím určený bankovní účet.
V případě pozdějšího zrušení objednávky má prodejce nárok na náhradu škody, především nákladů spojených s expedicí zboží.
Prodávající si vyhrazuje právo, vystavit kupujícímu fakturu (splatná 7 dní) na úhradu doběrečného a dopravného, v případě odmítnutí zásilky tzn. nepřevzetí od přepravce.
Prodejce má právo stornovat objednávku nebo její část v případě, že se objednané zboží během vyřizování objednávky přestane vyrábět nebo se stane nedostupné na trhu v ČR, případně se výrazným způsobem změní jeho cena. O zrušení objednávky informuje kupujícího bez zbytečného odkladu. Pokud již hodnotu objednaného zboží ve stornované objednávce uhradil, bude mu příslušná částka vrácena.
Způsob platby
Při osobním odběru kupující uhradí platbu za zboží hotově či platební kartou v prodejně. V případě doručování zboží hradí objednávku předem převodem na bankovní účet, nebo dobírkou při dodání.
Správnost údajů
Informace na našich webových stránkách jsou částečně získávány od našich dodavatelů a výrobců a jako takové mohou být aktualizovány bez předchozího upozornění. Z tohoto důvodu prodejce nemůže zaručit jejich absolutní správnost. To se týká například gramáže tkanin, struktury oděvů nebo hmotnosti výrobků, které se mohou měnit při zachování stejných užitných vlastností.
Prezentace zboží na webovém rozhraní mají jsou pouze informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu týkající se tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se v tomto případě nepoužije.
Tolerance rozměrů hotových výrobků je přípustná v rozmezí ±5%. Barevné a rozměrové změny po údržbě v souladu s předepsanými pokyny jsou v toleranci odpovídající požadavkům příslušné normy pro konkrétní výrobek.
V případě objednávky výrobku s nadměrnými nebo atypickými rozměry může být jednotková cena za kus zvýšena z důvodu vyšších pořizovacích nákladů.
Prodejce nenese odpovědnost za škody způsobené použitím informací z internetového obchodu nebo odkazovaných webových stránek, pokud tyto informace nebyly následně písemně potvrzeny prodejcem na žádost kupujícího.
Dodatek
Kupující, kteří na základě a/nebo v souvislosti s těmito všeobecnými obchodními podmínkami vstupují s prodávajícím do smluvních vztahů v postavení spotřebitele, mohou v souladu s § 20d a násl. zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, řešit spory vzniklé na základě nebo v souvislosti s těmito smluvními vztahy i mimosoudně, a to u České obchodní inspekce (www.coi.cz), se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2. Tím není dotčena možnost spotřebitelů uplatňovat své nároky soudní cestou.
Společnost Fides Bruntál, spol. s r.o., se zavazuje k poskytování zákazníkům zboží bez vad a v souladu s jejich objednávkami. V případě nesouladu má zákazník několik možností, jak uplatnit svá práva.
Konkrétní podmínky realizace uvedených práv zákazníka, jsou uvedeny v jednotlivých obecně závazných právních předpisech platných v České republice, zejména v ustanoveních § 1914 až § 1925, § 2087 až § 2117 a § 2158 až § 2174 občanského zákoníku ( zákon číslo 89/2012 Sb. ),a v ustanoveních zákona o ochraně spotřebitele ( zákon číslo 634/1992 Sb.)
Prodávající odpovídá za shodu zboží s kupní smlouvou a za jeho bezvadnost. Má-li zakoupené zboží vadu, má zákazník právo požadovat dodání nového zboží bez vad, na opravu vadného zboží, na přiměřenou slevu z kupní ceny, či na odstoupení od smlouvy. Oznámení vad musí zákazník provést bez zbytečného odkladu, přičemž je povinen připojit popis vady a své identifikační údaje.
Spotřebitel má právo uplatnit reklamaci ve lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží. Vadné zboží je třeba zaslat na adresu společnosti Fides Bruntál, spol. s r.o., tř.Práce 1964/3, 792 01 Bruntál, Česká republika, nebo zboží osobně doručit na prodejnu nacházející se tamtéž. Dále připojit popis vady a údaje umožňující identifikaci zákazníka.
Záruka 24 měsíců se vztahuje na výrobní vady a neplatí pro:
- běžné poškození nesprávným nadměrným i běžným užíváním (např.: prodření, roztržení apod.)
- zakoupení nevhodné velikosti nebo typu
- užívání v rozporu s deklarovanou účelovostí
- nedodržení postupu ošetřování stanoveného výrobcem či distributorem
- nenahlášení vady bez zbytečného odkladu
Za vadu tedy nelze považovat poškození, které si kupující způsobil sám a rovněž i zboží, které bylo prodáváno s poškozením na základě kterého byla poskytnuta sleva z kupní ceny. Během šesti měsíců od převzetí zboží se předpokládá, že vada zboží existovala již při převzetí zboží. Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, pokud prokáže, že kupující před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil.
Záruční dobu nelze zaměňovat s životností výrobku. Životnost je dána způsobem a intenzitou používání, při intenzivní používání může být životnost podstatně kratší než záruční doba.
Rovněž nelze zaměňovat reklamační dobu s dobou obvyklé životnosti, tj. s dobou po kterou při správném užívání a ošetřování může zboží vzhledem ke svým vlastnostem, danému účelu a rozdílnosti v intenzitě užívání vydržet.
Obuv i ostatní zboží je třeba reklamovat při prvotním projevu závady. Tato skutečnost vylučuje možnost opravy prvotně drobné závady a může být důvodem k neuznání reklamované závady.
Dle zákona č. 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví nebude k reklamaci přijato zboží, které není řádně očištěné, plesnivé, silně zapáchající apod. Taková reklamace bude vždy vrácena zpět jako nepřijatá a nevyřízená z hygienických důvodů.
Kupující je povinen uplatnit reklamaci s prodejním dokladem. Nepředloží-li kupující v okamžiku reklamace prodejní doklad, je povinen prokázat své právo k reklamované věci, stejně jako skutečnost, že reklamované zboží bylo zakoupeno u prodávajícího a dobu, kdy k zakoupení zboží, případně jeho převzetí došlo.
Kupující při reklamaci sdělí, jakou formu řešení preferuje. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy kupující uplatnil reklamaci, co je jejím obsahem a jaký způsob jejího vyřízení požaduje. Prodávající o vyřízení reklamace kupujícího informuje a vydá kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace.
O reklamaci bude rozhodnuto do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne jinak. Opravené nebo vyměněné zboží bude připraven k osobnímu vyzvednutí nejpozději 30. den ode dne uplatnění reklamace v místě jejího uplatnění, nebude-li mezi kupujícím a prodávajícím ujednáno jinak.
Omezení práv z vadného plnění jsou upřesněna, a kupující nemá právo na reklamaci v případech, kdy věděl o vadě před převzetím zboží. Odmítnutá reklamace bude zdůvodněna a zákazník bude informován o důvodech zamítnutí.